Twój biznes bez określenia, sprecyzowania i spisania misji firmy, nie ma szans na żaden rozwój!
Prowadzę działalność z przerwami od 2000 roku.
Prawie 15 lat zajmowałem się naprawą elektroniki.
Nigdy wcześniej nie słyszałem o tym, że moja firma powinna mieć jasno określoną misję, ba nawet nie słyszałem o tym, że ma mieć jakąkolwiek misję.
Wydawało mi się, że moja firma ma po prostu generować zyski 😉
15 lat byłem w błędzie i przez 15 lat stałem w miejscu.
Dopiero kiedy dotarłem do tej “tajemnej” wiedzy, czytając literaturę biznesową zrozumiałem – na czym to polega.
Podobnie jak sprzedaż produktu swoim klientom, jest prawie niemożliwy, bez utworzenia AWATARA klienta, podobnie jest z prowadzeniem firmy bez jej misji.
Misja firmy jest najważniejszą rzeczą w firmie, od której określenia powinno się zacząć, zanim zaczniemy robić jakiekolwiek działania biznesowe.
(Materiał, dzięki któremu określisz precyzyjnie, misję firmy jest w systemie TMI moduł 1 sekcja 2.)
Bolączką 21 wieku są pieniądze i nadmierna konsumpcja.
Żyjemy w świecie, w którym bez pieniędzy nie da się prawidłowo funkcjonować. Często bez pieniędzy nie da się zrealizować swoich marzeń czy pragnień, nie da się rozwijać w wybranym kierunku itd.
Sytuacja taka sprawia, że otwierając firmę,
w naszych głowach pojawia się chęć zarobku.
Jest to jak najbardziej prawidłowe dążenie.
Niestety, jeżeli chęć zysku przesłoni wszystko inne.
Wartości, które za tym podążą, są bardzo płytkie i przyziemne.
Już wyjaśniam dlaczego.
Koncentrując się tylko i wyłącznie na kasie przy prowadzeniu firmy, wcześniej czy później pojawią się jakieś problemy.
Załóżmy, że prowadzisz jakąś działalność usługową i nagle coś schrzaniłeś.
Przychodzi klient i ma do ciebie pretensje oraz oczekuje naprawy zaistniałej sytuacji. Jeżeli twoją misją jest tylko zarabianie pieniędzy, podświadomie nie będziesz czuł zobowiązania do naprawy szkody i po prostu obsłużysz tego klienta w nieodpowiedni sposób.
Taka sytuacja przyczyni się w przyszłości do negatywnych opinii,
a takie najszybciej się rozprzestrzeniają.
Z biegiem czasu spadnie poziom obsługi klienta,
a w twojej firmie spadnie poziom zaangażowania u ciebie czy twoich pracowników.
W sytuacji, kiedy misją twojej firmy byłoby dostarczenie usługi na takim poziomie, który satysfakcjonuje klienta i na tym byś się właśnie koncentrował, podświadomie i świadomie zrobiłbyś, wszystko w taki sposób, który rozwiązałby problem w możliwe najlepszy sposób dla klienta.
Poprawne sformułowanie misji daje wiele korzyści dla biznesu.
Klienci wiedzą, czy twoja firma rezonuje z ich wartościami.
Pracownicy wiedzą, co mają robić i w jakim kierunku mają podążać.
Ty jako właściciel firmy, nie kombinujesz co miesiąc nad zmianą strategii firmy i nie obmyślasz kolejnych intratnych pomysłów.
Wszyscy zaczynają się koncentrować na misji i jej celu.
Tam, gdzie klienci, pracownicy i szefostwo koncentrują swoją uwagę,
tam jest element wspólny, który pomoże utrzymać wszystko w dobrym kierunku i pomóc rozwinąć twoją firmę.
Od zawsze marzyłem o stworzeniu olbrzymiej firmy, ale nie zawsze podążałem odpowiednią ścieżką i bardzo często zmieniał się mój kierunek.
Dopiero wyznaczenie swoich misji i celów sprawiło,
że wszystko stało się dla mnie jasne i klarowne.
Mam kilka misji biznesowych i jedną życiową.
Misją MTechnics Ads jest:
Budować i tworzyć systemy, procesy i procedury,
które pomogą małym firmom stać się dużymi.
Misję ma każda duża firma, która liczy się na rynku.
Misja dla firmy jest jak obrany kierunek, w któ®ym ma płynąć statek.
Bez misji twoja firma będzie tylko dryfować!
Przemyśl to, czym zajmuje się twoja firma,
wypisz sobie 10 punktów i wybierz 3 najważniejsze.
Zastanów się, nad tym, czego może oczekiwać twój idealny klient.
Stwórz w końcu misję swojej firmy i pamiętaj o niej!
Kiedy określisz już misję swojej firmy.
Stwórz hasło, które będzie ją reprezentować i umieść je w widocznym miejscu swojego biura czy strony internetowej.
Kiedy poznałem moc, jaką daje misja firmy,
znalazłem coś, co stało się również moją życiową misją.
Jest to filozofia KAIZEN, dzięki której zmieniłem i zmieniam co dzień swoje życie na lepsze.
Do tego stopnia pokochałem KAIZEN, że nawet
wytatuowałem sobie ten symbol na ręce 😉

Pochodzę z bardzo konserwatywnej rodziny — gdzie tatuaż jest uznawany za przejaw głupoty.
Mimo tego, zrobiłem pierwszy w życiu tatuaż,
na wewnętrznej stronie ręki w wieku 40 lat.
Jeszcze kilka lat temu czułbym presję ze strony otoczenia i rodziny,
ale dzięki KAIZEN, zrozumiałem też, że:
“Nie ma znaczenia co ktoś o mnie myśli — bo to są nie moje myśli…”
Piotr Sygut
Misje innych dużych firm:
Apple
Dostarczanie studentom, edukatorom, kreatywnym profesjonalistom i konsumentom na całym świecie najlepszych doświadczeń z zakresu przetwarzania danych osobowych dzięki innowacyjnemu sprzętowi, oprogramowaniu i ofercie internetowej
KGHiM
Efektywne przetwarzanie zasobów naturalnych drogą do wzrostu wartości firmy.
Google
Misją Google jest organizowanie informacji o świecie i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.
Facebook
Misją Facebooka jest dać ludziom moc dzielenia się i uczynienia świata bardziej otwartym i połączonym.
Coca-Cola
Odświeżyć świat…. Zainspirować chwile optymizmu i szczęścia… Stworzyć wartość i wprowadzić zmiany.
Dzięki Piotr za ten wpis, jakiś czas temu miałem wypisane cele swojej firmy i próbowałem się ich trzymać razem ze wspólnikiem. Ale kiedy próbowaliśmy napisać misję firmy okazało się że każdy z nas miał trochę rozbieżne misje i napisanie misji nie bylo takie proste.
Kilka ładnych godzin zajeło nam stworzenie misji naszej firmy, ale teraz pracujemy nad tym żeby i nasi pracownicy utożsamili się z misją naszej firmy 😉 – Pozdrawiam i czekam na kolejne tematy na blogu.